tomenilse.reismee.nl

We zijn in Argentinie!

In Rosario om precies te zijn, 300 km bij Buenos Aires vandaan.

We hebben er precies een week over gedaan om van Rio de Janeiro naar Argentinie te gaan. Jammer om maar zo kort in Brazilie te zijn geweest, want het is een geweldig land met ontzettend aardige mensen. Allemaal gek op voetbal, de gesprekken gingen al snel over op Johan Cruyff en Ruud Gullit als we vertelden dat we uit Nederland komen. Maar ja, wij houden niet zo van regen als we op reis zijn.....

Vanuit Rio hebben we 15 uur in de bus gezeten naar Curitiba, waar we een pitstop hadden van een dag. Daarna nog eens 10 uur in de bus en toen waren we bij Foz de Iguacu. De Iguacu falls zijn gigantische watervallen die voor een deel in Brazilie liggen en voor een deel in Argentinie. Vanuit Foz de Iguacu zijn we naar het Braziliaanse deel gegaan, de volgende dag met de stadsbus de grens over naar Puerto Iguacu, het Argentijnse deel. Beide landen zijn niet vies van wat commerciele uitbuiting van dit natuurverschijnsel. Treintjes, bussen met open dak, snackbars, ijskraampjes, tal van souvenirwinkels, foto´s ... De Efteling is er niets bij. Het deed gelukkig niets af aan de watervallen van die waren echt GE-WEL-DIG. Zo ontzettend groot en zo veel water (door de regen van de afgelopen tijd..), echt mooi.

Na Puerto Iguacu zijn we een dag naar San Ignacio Mini gegaan, een heel klein dorpje met ruines uit de 16e eeuw. De volgende dag nog eens 16 uur in de bus (het begint te wennen...) naar Rosario. De derde stad van Argentinie, heel levendig en veel studenten. De dag dat we aankwamen zijn we naar een strand langs de rivier geweest, gisteren wilde we de stad gaan bekijken, maar hadden we te maken met een tropische storm. Vandaag is het weer wat beter en gaan we een tweede poging ondernemen om de stad te bekijken.

Morgen gaan we Buenos Aires! Slechts vijf uur in de bus...

Zo nu en dan checken we het nieuws in Nederland... Wat een verschil (van 40 graden)!!! Een witte kerst dit jaar! Voor ons is het wel gek dat we in T-shirt en met slippers op straat lopen en de plaatselijke bevolking de kerstboom aan het optuigen is...

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en mailtjes! Het volgende verhaal komt uit BA!

Veel liefs!

Karien

Hi lieverds!!
Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's!!
Het is hier inderdaad wit! Het komt nog steeds met bakken uit de lucht dwarrelen..
Maar geniet lekker van het heerlijke weer! Denk aan jullie!

xx Karien

Sanne

Leuk om jullie verhalen te lezen!!!
Zeker omdat het buiten helemaal wit (en #~**-ing koud) is!

Heel veel plezier in Argentinie!

kus Sanne

Marieke

He Ilse en Tom,

Gek, ja, zo'n witte kerst (misschien)!! Het stopt hier niet, hoor!! Echt prachtig.
Maar de foto's van die watervallen zijn ook heel mooi. In het echt zal het wel heel indrukwekkend zijn!!
Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende foto's en verhalen.

groetjes Marieke

Japie

Tropische stormen.... Hopelijk maakt 'Buenos Aires' zijn naam waar!!

Enjoy!

Huub en bir

Leuk verhaal! We zijn in Puerto Iguazu en gaan waarschijnlijk morgen naar Montevideo met een omweg langs Buenos Aires (handigste route..). Blijven jullie hierna in Buenos Aires? We komen iig rond de 29ste! Tot snel!

Oma

leuk,dat ik jullie reisverhaal ook kan volgen.Ik vond die watervallen van Iguacu ook geweldig.De foto,s zijn ook mooi en waan ik me weer daar. Veel plezier verder.