tomenilse.reismee.nl

Chillen in Uruguay...

Plannen zijn er om gewijzigd te worden... ! Uruguay stond niet op ons lijstje met landen om te gaan bezoeken, toch zijn we er een weekje naar toe gegaan.

Langs de weg van Rosario naar BA staan de koeien (lees: steaks) nog rustig in de wei te grazen, in BA liggen ze overal op de borden! Onvoorstelbaar hoe GROOT en hoe GOEDKOOP....! BA is een fantastische stad, veel dingen te doen. Wij hebben twee weken de tijd gehad om te stad eens rustig te bekijken. Verschillende wijken bezocht, in het park gelegen, marktjes afgelopen, tango dansen gezien, Spaanse les gehad en veel steaks gegeten! Hopelijk zijn jullie allemaal net zo goed het nieuwe jaar ingegaan als wij. Wij hebben eerst bij Huub en Birgit op het dakterras gegeten, vuurwerk gekeken, vervolgens Palermo ingegaan en de avond afgesloten in een hippe club (de Pacha). Na twee weken BA hadden we ook wel weer zin om door te gaan, maar waar heen? We waren een beetje laat met het boeken van een vliegticket naar Patagonie, dus eerst maar een weekje Uruguay.

Met de boot vanuit BA naar Colonia del Sacramento, een schattig klein vissersdorpje. De volgende dag gingen we door naar Punta del Diablo, dit keer een klein stand dorpje. Daar hadden we wel zin in, aangezien we de stranden van Brazilie overgeslagen hebben door het slechte weer. Vier heerlijke dagen daar gehad, een ontzettend ontspannen dorp, top hostel aan het strand (Edina Elena), voor de verandering eens vis gegeten en lekker op het strand gelegen natuurlijk. Op de weg terug naar de boot ook nog Montevideo aangedaan, de hoofdstad van Uruguay. Een dag was meer dan voldoende om de stad te bekijken, gelukkig heeft Montevideo ook meerdere stranden...

Een nacht hebben we nog in BA geslapen en gisteren zijn we naar Patagonie gevlogen, El Calafate. Fantastisch uitzicht hadden we tijdens de vlucht, wat is Argentinie een mooi land. We hebben onze slippers onderin de tas gedaan en de schoenen, lange broeken, truien en vesten eruit gehaald want het is hier koud! Niet zo koud als in Nederland, ongeveer 10 graden. Morgen gaan we de gletsjer bekijken, Perito Moreno.

Omdat het hier zomervakantie is voor de Argentijnen, en dus hoogseizoen, hebben we bijna onze hele trip door Patagonie al moeten vastleggen. Na El Calafate gaan we met de bus naar Ushuaia, het zuidelijkste dorpje van Argentinie. Vervolgens naar Punta Arenas en Puerto Natalis (Chili), in Puerto Natalis gaan we vier dagen op de boot om langs de kust van Chili omhoog naar Puerto Montt te varen (Navimeg). Schijnt een erg mooi te zijn.

We gaan nu even een muts en handschoenen kopen, want het schijnt nog kouder te gaan worden! We hebben er zin in! Een erg afwisselende reis tot nu toe! Super!

Bedankt voor de berichtjes, mailtjes en de foto´s van de sneeuw in Nederland! Ik zet zo ook nog even wat foto´s op de site!

Heel veel liefs uit Patagonie!

Eefje

Whaaaaaaaah wat ziet dat er allemaal relaxed uit zeg! Jaloers!! Heel veel plezier nog daar en geniet er van. Voor je het weet zit je weer in het koude NL! xx

Tante Annie

Hallo Ilse en Tom,leuk om jullie verhalen te lezen en te weten dat Pieter aan de ene kant zit en jullie aan de andere. Ook wel spannend om niet precies te weten of al je reisplannen door kunnen gaan,mooie foto's. Jullie zullen wel een dag kunnen vullen met alle foto's die jullie maken, kan ik me goed voorstellen. Nou Pietr heeft ook mooie gestuurd,een zelfs waar hij een gefrituurde spin eet. Dus die lust straks alles als hij thuiskomt. Nog een hele fijne tijd,ik blijf jullie volgen,groetjes en tot het volgende verslag houdoei.

Marieke

Hoi Ilse en Tom,
Wat leuk om weer wat van jullie te horen!!
Ben wel erg jaloers. Mijn halve familie is op wereldreis en ik ben hier gewoon aan het werk!!
Maar wel een superervaring, de foto's zien er leuk uit.
veeeeel plezier.

liefs Marieke

Char

Wat een goede verhalen weer!! En de pacha is steengoed. Veel plezier nog. Geniet ervan X char

Carlijn

He men!
Lekker aan het travellen lees ik zo! Goed man, ik ben heul jaloers. Stuur maar veel foto's door, krijg ik het toch nog een beetje warm van in deze kou... Zal je binnenkort wel ff een lange mail sturen met een persoonlijk verhaaltje...
Liefs Carlijn

Marink

Hoelang zijn jullie al weg? Vanaf toen ligt hier al sneeuw, Nederland verkleumt zonder jullie!

Oma

leuk jullie verslag en foto's te kunnen zien,kan ik me indenken hoe jullie genieten.Ga zo door!liefs Oma.

suus

wat een heerlijke reis! Ik ben jaloers. Ik blijf de verhalen lezen! Dikke kus Suus

Ilona

Hey Pilsco,

Ziet er super uit! Heel veel plezier!
Geniet ervan..

Dikke kus

Huub en birgit

Komen die windjackies goed van pas?? We zijn nu in la paloma! Morgen zijn we van plan om naar Cordoba te gaan. Op 5 Feb nemen we trouwens de bootreis. Veel plezier in patagonie!

jolanda loonen

Hoi Ilse en Tom,
Het zijn wel hele mooie foto's zeg.Leuk om het zo een beetje te volgen.Nou wij wensen jullie nog een gelukkig nieuwjaar en nog een hele fijne reis.Groetjes van fam. loonen.

Sanne

Yo vakantiegangers!

ben jaloers!
Heel veel plezier daar. je mist niks hier in de kou.....

X Sanne